Mi az a networking?

A networking szó hálózatépítést jelent. Viszont a networking nem közvetlen értékesítési hálózatépítéssel foglalkozik. A networking elsősorban az új kapcsolatok kiépítésére irányul, mely kapcsolatokat a későbbiekben fel lehet használni az üzleti fejlődés, vagy terjeszkedés során.

Honnan ered a networking?

A kapcsolatépítési tanácsok első pontjában általában az szerepel, hogy használd a networking szempontjából a közösségi hálókat, a Facebook-ot és a LinkedIn-t. Egyébként szakmai és üzleti kapcsolatok építésére a LinkedIn-t alkalmasabbnak tartják, ahol egy jó portfólióval kiválóan tudsz érvényesülni, ha tudatosan építed a kapcsolataidat.

Mindazonáltal az online eszközök bár kiválóak, nem helyettesíthetik a személyes indíttatásból eredő kapcsolatépítési kezdeményezéseket. Gondolj arra is, hogy ezeket a felületeket csak az internet elterjedését követően lehetett kapcsolatépítésre használni. De mégis mi volt előtte?

Régen is építettek kapcsolati hálót az emberek, de ez elsősorban személyes ismeretségeken alapult. Hiszen egy üzlet megköttetéséhez kellett egy határozott ajánló személy, aki bemutatta és ismertette a szolgáltatásod, vagy tevékenységed előnyeit.

Érdekesség, hogy az üzleti kapcsolatépítés nevezhető a legősibb marketingeszköznek is, hiszen anno a céhek is azért jöttek létre, hogy összegyűjtsék az adott szakterület szakembereit, így le tudták fedni az adott terület minden igényét.

Az üzleti kapcsolatok építésének klasszikus formája lehet, ha üzleti reggeliken, meet up-on vagy úgynevezett kapcsolatépítő konferenciákon veszel részt. Ezeken az üzleti találkozókon meghatározott tematika alapján zajlanak a kapcsolatépítések, amelyek egy bizonyos keretet adnak a sikeres üzleti és személyes fejlődésed elősegítéséhez.

Fontos tudni, hogy alapvetően meghívásos alapon lehet eljutni ezen találkozókra, hiszen tevékenységvédelem garantálja, hogy ne sérüljenek üzleti érdekek. A kölcsönös bizalom, az átláthatóság, az őszinteség és sikerekért való tettrekészség közösen jellemzi a rendezvényen résztvevő tagokat és az érdeklődő vendégeket is.

A networking hazánkban folyamatosan terjed el, de még nem ért el a csúcspontjára. Egyelőre még nem elegendő azon hazai vállalkozóknak a száma, akik értik, ismerik és megbíznak a tudatos üzleti kapcsolatépítésben.

Ennek a blognak az egyik célja is az, hogy egyértelműsítse, a networking működését, felépítését és bemutassa előnyeit, továbbá felvilágosítást és magyarázatot adjon a felmerülő kérdések és tévhitek kapcsán.

7 tipp az üzleti intelligenciád fejlesztéséhez:

  1. Tekintsd partnernek a másik felet, arra fókuszálj, hogy hogyan tudsz neki segíteni azokkal az eszközökkel, amelyek a rendelkezésedre állnak.
  2. Koncentrálj a partnerre, ne tűnj érdektelennek!
  3. Hagyd a másik felet beszélni, ugyanis a bizalomépítés egyik alapja, hogy hagyod a másik felet kibontakozni.
  4. Tervezz hosszútávra! A networking során megismert partnerre ne öntsd rá az összes információt, inkább próbálj hosszú távú együttműködést megalapozni.
  5. Szelektálj és priorizálj! Nem feltétlenül kell az összes networking-es ismerősöddel állandóan tartani a kapcsolatot, szelektáld azokat, akikkel gyümölcsöző kapcsolatot tudsz kiépíteni.
  6. Semmiképp ne tegyél felelőtlen ígéreteket, csak azt ígérd meg, amit meg is tudsz tartani.
  7. Ne halasztgasd a dolgokat, ha megbeszéltétek az együttműködést, akkor azonnal indítsd el az ügyet, nehogy feledésbe merüljön.
Add Your Comment